Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky pre kúpnu zmluvu uzatváranú na diaľku
ČL. 1.
VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
Tieto všeobecné obchodné podmienky platia pre nákup v internetovom obchode https://najbaterie.sk/. Účelom týchto obchodných podmienok je vymedziť a spresniť práva a povinnosti
Obchodníka (dodávateľa) na jednej strane a Spotrebiteľa (odberateľa) na strane druhej.
ČL. 2.
VYMEDZENIE NIEKTORÝCH POJMOV
1. Pre účely týchto všeobecných obchodných podmienok sa rozumie:
1.1 Obchodníkom je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet. Obchodníkom je obchodná spoločnosť TWIN autosúčiastky, s.r.o., Zámocká 3 811 01 Bratislava, IČO: 36547697, DIČ: 2020142278, IČ DPH: SK2020142278, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č. 79413/B dňa 16.05.2002, pričom pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti;
1.2 Spotrebiteľom je fyzická osoba spôsobilá na právne úkony, ktorá prejavila záujem nakupovať tovar cez E-shop a uzavrieť s Obchodníkom kúpnu zmluvu ohľadom tovaru ponúkaného cez E- shop a ktorá za tým účelom riadne vyplnila a cez E-shop odoslala elektronickú objednávku spracovanú systémom Obchodníka a/alebo uzavrela spotrebiteľskú kúpnu zmluvu s Obchodníkom, ktorej predmetom je tovar z E-shopu Obchodníka telefonicky alebo e-mailom najbaterie@najbaterie.sk podľa čl. 3 týchto VOP, pričom v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania;
1.3 Elektronickou objednávkou je odoslaný elektronický formulár, obsahujúci informácie o Spotrebiteľovi, zoznam objednaného tovaru z ponuky elektronického katalógu sortimentu Obchodníka a cenu tohto tovaru, spracovaný systémom Obchodníka, pričom sa jedná o objednávku s povinnosťou zaplatiť kúpnu cenu objednaného tovaru;
1.4 Tovar, ktorého zoznam spolu s popisom jeho hlavných vlastností a kúpnou cenou je obsahom elektronického katalógu sortimentu Obchodníka nachádzajúceho na stránke https://najbaterie.sk/;
1.5 E-shop je internetový obchod Obchodníka umiestnený na internetovej stránke https://najbaterie.sk/ umožňujúci nakupovanie tovaru ponúkaného Obchodníkom na uvedenej stránke.
ČL. 3.
OBJEDNÁVANIE TOVARU
1. K uzatvoreniu kúpnej zmluvy, na základe ktorej Obchodník dodá Spotrebiteľovi objednaný tovar (ďalej aj „Kúpna zmluva“), dochádza na základe návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy (ďalej aj “elektronická objednávka“) Spotrebiteľa a jeho písomného prijatia Obchodníkom (ďalej aj „potvrdenie elektronickej objednávky“).
2. Elektronickou objednávkou Spotrebiteľa sa rozumie výber konkrétneho tovaru Spotrebiteľom z ponuky Obchodníka uvedenej v elektronickom katalógu sortimentu Obchodníka na stránke https://najbaterie.sk/, a to prostredníctvom tlačidla zobrazujúceho nákupný košík.
3. Informáciu o dostupnosti konkrétneho tovaru si Spotrebiteľ preverí prostredníctvom nasledovných označení zobrazených pri každom konkrétnom tovare: skladom/na externom sklade.
4. Elektronickú objednávku tovaru Spotrebiteľ uskutoční tak, že si prostredníctvom ponuky na stránke https://najbaterie.sk/, vyberie konkrétny tovar, vloží požadovaný počet kusov daného tovaru do nákupného košíka, vyplní kontaktné údaje Spotrebiteľa ako objednávateľa, vrátane adresy doručenia objednaného tovaru ako miesto dodania (dodacia adresa), spôsob dodania a spôsob platby a odošle objednávku. V prípade, ak Spotrebiteľ požaduje dodať tovar do iného miesta dodania ako je jeho adresa, je Spotrebiteľ povinný v elektronickej objednávke uviesť požadovanú adresu miesta dodania. V prípade, ak Spotrebiteľ požaduje osobný odber tovaru, je Spotrebiteľ povinný v elektronickej objednávke vybrať pobočku Obchodníka, v ktorej si tovar prevezme.
5. Elektronická objednávka musí obsahovať tiež vyhlásenie potvrdzujúce, že sa Spotrebiteľ oboznámil s týmito obchodnými podmienkami, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou Kúpnej zmluvy a plne s nimi súhlasí, ako aj vyslovenie súhlasu so spracovaním osobných údajov. Podmienkou uskutočnenia elektronickej objednávky nie je registrácia Spotrebiteľa do systému.
6. V prípade, ak Obchodník potvrdí elektronickú objednávku, Spotrebiteľ obdrží okamžité spätné potvrdenie o prijatí objednávky na e-mailovú adresu, ktorú Spotrebiteľ uviedol v objednávke (v časti „Kontaktné údaje“). Súčasťou potvrdenia o prijatí objednávky je číslo objednávky, ako aj kópia objednávky. Na Spotrebiteľom uvedenú e-mailovú adresu budú Spotrebiteľovi v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom objednávky Spotrebiteľa.
7. Kúpna zmluva je uzavretá okamihom doručenia prijatia potvrdenia elektronickej objednávky Spotrebiteľa na e-mailovú adresu, ktorú Spotrebiteľ uviedol v elektronickej objednávke (v časti „Kontaktné údaje“). Týmto okamihom vzniká medzi Obchodníkom a Spotrebiteľovi kúpna zmluva, na základe ktorej je Obchodník povinný dodať Spotrebiteľovi tovar do určeného miesta dodania a Spotrebiteľ je povinný tovar v mieste dodania v dohodnutom čase prevziať a zaplatiť zaň kúpnu cenu a prepravné.
ČL. 4.
DODANIE TOVARU
1. Záväzok Obchodníka dodať tovar je splnený v okamihu, keď ho prevezme Spotrebiteľ alebo ním určená osoba, alebo keď ju Obchodník odovzdá prepravcovi, ktorého poveril Spotrebiteľ mimo možností prepravy, ktoré ponúkol Spotrebiteľovi Obchodník. Obchodník dodáva tovar len na území Slovenskej republiky.
2. Spotrebiteľ má povinnosť tovar na dohodnutom mieste (dodacej adrese) prevziať. Ak Spotrebiteľ nebude schopný prevziať objednaný tovar riadne a včas, je povinný o tejto skutočnosti telefonicky vopred informovať Obchodníka, a to bezodkladne po tom, čo sa o nemožnosti prevzatia objednaného tovaru dozvie.
3. Obchodník je povinný dodať tovar najneskôr do 14 dní od potvrdenia objednávky Spotrebiteľovi, ak sa Obchodník s Spotrebiteľ nedohodnú v kúpnej zmluve inak (dodacia lehota).
4. Ak predávajúci nedodá vec včas, spotrebiteľ môže od zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka, ak
a) predávajúci odmietol vec dodať,
b) včasné dodanie bolo mimoriadne dôležité vzhľadom na všetky okolnosti uzavretia zmluvy, alebo
c) kupujúci pred uzavretím zmluvy predávajúceho oboznámil, že včasné dodanie je mimoriadne dôležité.
5. Dodanie tovaru Obchodník uskutočňuje formou listovej/balíkovej zásielky alebo kuriérom
doručeným na adresu uvedenú v elektronickej objednávke ako miesto dodania (dodacia adresa). Spotrebiteľ je povinný pri prevzatí objednaného tovaru oznámiť Obchodníkovi/ kuriérovi číslo objednávky, ako aj preukázať svoju totožnosť, a to za účelom identifikácie Spotrebiteľa a konkrétnej objednávky. V prípade, ak Spotrebiteľ splnomocní na prevzatie objednaného tovaru tretiu osobu, tretia osoba je povinná pri prevzatí objednaného tovaru predložiť Obchodníkovi písomné splnomocnenie, ktoré oprávňuje tretiu osobu na prevzatie objednaného tovaru.
6. Dodanie tovaru prostredníctvom tzv. osobného odberu Obchodník uskutočňuje odovzdaním objednaného tovaru Spotrebiteľovi alebo ním splnomocnenej osobe v pobočke Obchodníka uvedenej v elektronickej objednávke Spotrebiteľa počas otváracích hodín danej pobočky Obchodníka. Osobný odber tovaru je možný do 3dni od prijatia elektronickej objednávky. Spotrebiteľ je povinný pri prevzatí objednaného tovaru oznámiť Obchodníkovi číslo objednávky ako aj preukázať svoju totožnosť, a to za účelom identifikácie Spotrebiteľa a konkrétnej objednávky. V prípade, ak Spotrebiteľ splnomocní na prevzatie objednaného tovaru tretiu osobu, tretia osoba je povinná pri prevzatí objednaného tovaru predložiť Obchodníkovi písomné splnomocnenie, ktoré oprávňuje tretiu osobu na prevzatie objednaného tovaru.
7. V prípade, ak si Spotrebiteľ tovar neprevezme v dodacej lehote a/alebo tovar sa vráti Obchodníkovi späť, je Obchodník oprávnený po uplynutí dodacej lehoty odstúpiť od kúpnej zmluvy a od Spotrebiteľa požadovať náhradu nákladov na prepravu a balné súvisiace s neúspešným dodaním tovaru.
8. Vystavená faktúra slúži ako dodací list.
9. Spotrebiteľ je povinný pri prevzatí tovaru na mieste skontrolovať stav balenia, či je zásielka
nepoškodená a kompletná. Ak je porušená ochranná páska, balenie obsahuje trhliny, deformovaný roh, prerazený kartón alebo iné znaky porušenia, mohlo dôjsť aj k porušeniu doručovaného tovaru. Ak je obal viditeľne poškodený, odporúča sa Spotrebiteľovi zásielku neprebrať a spísať s prepravcom (doručovateľom) protokol o zistených vadách spôsobených počas prepravy. Za škody vzniknuté počas prepravy je zodpovedný prepravca (doručovateľ). Ak Spotrebiteľ tovar prevezme napriek evidentnému poškodeniu obalu, prípadná reklamácia tovaru ani odstúpenie od zmluvy podľa ust. § 19 zákona č. 108/2024 Z.z. čl. 7 týchto VOP nebude uznaná.
10. Spotrebiteľ je súčasne povinný dodaný tovar skontrolovať alebo zabezpečiť jeho skontrolovanie. Zjavné vady tovaru (týkajúce sa množstva, akosti, druhu a vyhotovenia) je Spotrebiteľ povinný bezodkladne, najneskôr nasledujúci pracovný deň od dodania tovaru, oznámiť Obchodníkovi.
11. V prípade, ak nebude v moci Obchodníka dodať objednaný tovar (napr. v dôsledku nedodania tovaru Obchodníkovi jeho dodávateľom), oznámi Obchodník túto skutočnosť bez zbytočného odkladu Spotrebiteľovi a týmto oznámením sa Kúpna zmluva ohľadom tohto tovaru zrušuje a Obchodníkovi zaniká povinnosť dodať tento tovar Spotrebiteľovi.
12. Vlastnícke právo k predanej veci a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a
straty veci prechádza na Spotrebiteľa okamihom dodania.
ČL. 5.
KÚPNA CENA A PLATOBNÉ PODMIENKY
1. Spotrebiteľ je povinný zaplatiť Obchodníkovi za dodaný tovar kúpnu cenu stanovenú v elektronickom katalógu platnú v deň odoslania objednávky. Dohodnutá kúpna cena zahŕňa daň z pridanej hodnoty (DPH).
2. Obchodník si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu tovaru uvedenú na internetovej stránke elektronického obchodu https://najbaterie.sk/. Takáto úprava ceny sa nevzťahuje na už objednaný tovar, bez ohľadu na to, že ešte nedošlo k dodaniu tovaru.
3. Kúpna cena tovaru nezahŕňa náklady na prepravu tovaru do miesta dodania, ktoré budú Spotrebiteľovi účtované osobitne podľa spôsobu prepravy tovaru do miesta dodania, ktorý si Spotrebiteľ zvolil.
4. Spotrebiteľ je povinný zaplatiť Obchodníkovi kúpnu cenu za dodaný tovar nasledovne:
a) Pri dobierke – platbou v hotovosti a/alebo platobnou kartou pri odovzdaní tovaru Spotrebiteľovi;
b) Bez dobierky – na základe predfaktúry vystavenej Obchodníkom v deň, ktorý bude ako deň splatnosti uvedený na príslušnej predfaktúre, a to bezhotovostným prevodom na účet Obchodníka uvedený na predfaktúre;
c) Prostredníctvom platobnej brány Shoptet Pay GP webpay.
5. Ku kúpnej cene Obchodník pripočíta prepravné náklady podľa spôsobu a adresy dodania a váhy tovaru.
ČL. 6.
REKLAMAČNÉ PODMIENKY
1. Objednávateľ môže vadný tovar na reklamáciu zaslať prepravnou službou (hradí jú objednávateľ) na adresu prevádzky predávajúceho. Reklamovaný tovar by mal byť dôkladne zabezpečený, aby nedošlo v priebehu prepravy k jeho poškodeniu, balík by mal byť označený viditeľne "REKLAMÁCIA" a obsahovať: reklamovaný tovar (vrátane kompletného príslušenstva), kópiu nákupného dokladu, podrobný popis chyby a dostatočné kontaktné údaje kupujúceho (hlavne spiatočná adresa a tel. číslo). Bez vyššie uvedeného je znemožnená identifikácia pôvodu aj chyby tovaru. Tento postup je odporúčaný aj kupujúcemu spotrebiteľovi, ak nepreukáže a nedoloží uvedené skutočnosti inak. Taktiež odporúčame zvoliť si požadovaný spôsob vybavenia reklamácie (oprava, výmena, dobropis).
Miestom pre uplatnenie reklamácie je Novozámocká47/D, 94200 Šurany.
Obchodník vydá kupujúcemu písomné potvrdenie o tom, kedy bol tovar prijaný na reklamáciu, čo je jej obsahom, a to emailom bezprostredne po prijatí reklamácie. V prípade osobného uplatnenia je písomné potvrdenie odovzdané ihneď. Lehota na vybavneie reklamácie je 30 dní.
2. Objednávateľ si je vedomý, že ak nedodá reklamovaný tovar vrátane všetkého doručeného príslušenstva, potom v prípade odstúpenia kupujúceho od zmluvy bude kupujúcemu vrátená kúpna cena znížená o cenu nedodaného príslušenstva.
ČL. 7.
POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA
NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY podľa ust. § 19 a nasl. zákona č. 108/2024 Z.z
1. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.
2. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak Spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy Obchodníkovi.
3. Na účely odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa ust. § 19 a nasl. zákona č. 108/2024 Z.z. sa tovar považuje za prevzatý Spotrebiteľom okamihom, keď Spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
a.) tovary objednané Spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b.) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c.) tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.
4. Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku jednoznačným vyhlásením/sprievodným listom zaslaným poštou na adresu obchodnej spoločnosti: TWIN autosúčiastky, s.r.o., Novozámocká 47/D 942 00 Šurany a to najneskôr do 14 dní od obdržania tovaru.
Formulár pre odstúpenie zmluvy uzavretej na diaľku
Týmto oznamujem/oznamujeme*, že odstupujem/odstupujeme* od zmluvy o dodaní tohto
tovaru: ................................
Dátum objednania/dátum prijatia* ..............
Meno a priezvisko spotrebiteľa ..............
Adresa spotrebiteľa...........…
Mail spotrebiteľa: ………………...
Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* (iba ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe) ..............
Spôsob vrátenia platby IBAN: ........................................
Dátum ..............
* Nehodiace sa prečiarknite
5. Obchodník bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytne Spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení prostredníctvom e-mailu, a to na e-mailovú adresu, ktorú Spotrebiteľ uviedol v odstúpení od zmluvy, ak Spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní Obchodníka, alebo prostredníctvom e-mailu.
6. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu tovaru alebo tovarom, ktoré si objenal od obchodníka.
7. Platby budú Spotrebiteľovi vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa, keď bude Obchodníkovi doručené oznámenie Spotrebiteľa o odstúpení od kúpnej zmluvy a doručení tovaru. Úhrada bude uskutočnená na účet Spotrebiteľa, ktorý uvedie vo formulári na odstúpenie od zmluvy.
8. Pri odstúpení od kúpnej zmluvy znáša Spotrebiteľ len priame náklady na vrátenie tovaru Obchodníkovi a to náklady na odoslanie.
9. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
10. Spotrebiteľ je povinný zabaliť tovar, ktorý je predmetom odstúpenia, do pôvodného obalu a obalu, ktorý je vyhovujúci na to, aby pri preprave nedošlo k poškodeniu tovaru.
11. Spotrebiteľ stráca právo na odstúpenie od zmluvy najmä, ak:
- nie je schopný vrátiť tovar ako nový - nepoužívaný bez známok jeho používania, akéhokoľvek poškodenia, spôsobeného opotrebovaním v dôsledku používania tovaru a primeraného opotrebovania;
- spotrebiteľ používal tovar, tovar vykazuje znaky jeho používania (aj keď sú prejavom jeho bežného opotrebovania alebo poškodenia, ku ktorému došlo najmä v dôsledku bežného používania tovaru;
- došlo k poškodeniu tovaru, pričom vada bola spôsobená neodborným a/alebo nesprávnym užívaním výrobku alebo jeho užívaním v rozpore s návodom na použitie alebo charakterom výrobku;
- došlo k poškodeniu tovaru, pričom vada výrobku vznikla neodbornou montážou alebo iným neodborným uvedením veci do prevádzky; to neplatí, ak montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať kupujúci, vykonal kupujúci nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu, ktorý mu poskytol Obchodník alebo dodávateľ digitálneho obsahu alebo digitálnej služby;
- boli na tovare vykonané úpravy, opravy alebo neoprávnené manipulácie;
- bol tovar mechanicky poškodený;
- bol tovar skladovaný alebo používaný mimo predpísaného teplotného rozsahu definovaného v návode na používanie;
- tovar skladovaný alebo používaný v prostredí nevhodnom vzhľadom na charakter tovaru;
- bol tovar vystavovaný vplyvom nepriaznivého počasia (sneh, dážď, slnko a pod.), ak tento nebol priamo výrobcom predurčený na používanie v takomto prostredí;
- má výrobok odstránené alebo poškodené výrobné číslo.
12. Spotrebiteľ nemá právo na odstúpenie od zmluvy tiež, ak je tovar poškodený:
- následkom havárie vozidla, v ktorom bol výrobok nainštalovaný;
- živelnou pohromou;
- opotrebovaním v dôsledku používania výrobku a primeraného opotrebovania;
- nešetrným, nedbalým používaním, prenášaním a odkladaním výrobku;
- nešetrnou a neadekvátnou manipuláciou v rozpore s návodom na použitie;
- pripojením na neoriginálne príslušenstvo.
ČL. 9.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
1. Právne vzťahy vznikajúce medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom sa riadia právnymi predpismi SR, a to zákonom č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov a zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník.
2. Kupujúci berie na vedomie, že Obchodník spracováva jeho osobné údaje v súlade s príslušnými právnymi predpismi. Bližšie informácie sú k dispozícii na https://najbaterie.sk/.
3. Tieto obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku a môžu byť zmenené iba s výslovným súhlasom oboch zmluvných strán.
4. Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 06.06.2025